Artykuł archiwalny
Tryb działania Powiatowego Urzędu Pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Żurominie, jest jednostką organizacyjną wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej.
Zwierzchnictwo nad działalnością Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie sprawuje Starosta Powiatu Żuromińskiego.
Wojewoda sprawuje nadzór w zakresie polityki rynku pracy nad działalnością samorządu powiatu realizującego zadania przy pomocy powiatowego urzędu pracy w zakresie:
§ wdrażania i stosowania standardów usług rynku pracy;
§ spełniania wymogów kwalifikacyjnych określonych dla pracowników urzędów pracy;
§ kontroli realizacji zadań, wynikających z przestrzegania przepisów ustawy, wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego.
Powiatowy Urząd Pracy w Żurominie realizuje zadania samorządu powiatowego w zakresie polityki rynku pracy na obszarze powiatu żuromińskiego w którego skład wchodzą:
§ gmina i miasto Żuromin;
§ miasto i gmina Bieżuń;
§ gmina Kuczbork;
§ gmina Lubowidz;
§ gmina Lutocin;
§ gmina Siemiątkowo.
Na czele urzędu stoi dyrektor, którego powołuje i odwołuje starosta, który jest jego zwierzchnikiem. Zastępcę dyrektora powołuje i odwołuje dyrektor urzędu.
Całokształtem działalności urzędu kieruje dyrektor urzędu i ponosi za jego działalność pełną odpowiedzialność przed Starostą. Starosta może, w formie pisemnej, upoważnić dyrektora powiatowego urzędu pracy lub na jego wniosek innych pracowników tego urzędu do załatwiania w imieniu starosty spraw, w tym do wydawania decyzji, postanowień oraz zaświadczeń w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym.
Zarząd Powiatu Żuromińskiego, w tym Starosta Powiatu Żuromińskiego upoważnił Joannę Hajdas – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie.
Starosta Powiatu Żuromińskiego upoważnił ponadto Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie do załatwiania w Jego imieniu spraw, w tym do wydawania decyzji, postanowień oraz zaświadczeń.
Dyrektor kieruje całokształtem prac urzędu, reprezentuje go na zewnątrz i działa na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez starostę.
Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników urzędu i pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.
Dyrektor kieruje działalnością urzędu przy pomocy zastępcy dyrektora urzędu, głównego księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych.
Podczas nieobecności dyrektora urzędu kierownictwo sprawuje zastępca dyrektora urzędu. Zakres zastępstwa obejmuje wszystkie zadania i kompetencje dyrektora urzędu za wyjątkiem:
§ planowania i zaciągania zobowiązań ze środków budżetu urzędu;
§ wnioskowania o zmianę przepisów regulujących działalność urzędu;
§ wydawania zarządzeń i upoważnień;
§ określania zakresów czynności dla kierowników komórek organizacyjnych jemu nie podlegających.
Zastępca Dyrektora urzędu nadzoruje pracę podporządkowanych komórek organizacyjnych określonych w schemacie organizacyjnym i ponosi odpowiedzialność przed dyrektorem urzędu za właściwe wykonywanie przypisanych urzędowi zadań i kompetencji.
Podczas okresowej nieobecności dyrektora urzędu i jego zastępcy zastępstwo w zakresie nadzoru nad pracą urzędu sprawuje upoważniony kierownik komórki organizacyjnej.
Komórkami organizacyjnymi urzędu kierują kierownicy działu.
INFORMACJE O ARTYKULE
Autor: | |
---|---|
Zredagował(a): | Jarosław Paluszewski |
Data powstania: | 28.03.2014 12:11 |
Data ostatniej modyfikacji: | 31.03.2014 07:54 |
Liczba wyświetleń: | 1322 |
ARTYKUŁY ARCHIWALNE
Lp. | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|
1 | 31.03.2014 07:53 | Jarosław Paluszewski |
2 | 28.03.2014 12:23 | Jarosław Paluszewski |
3 | 28.03.2014 12:15 | Jarosław Paluszewski |
4 | 28.03.2014 12:11 | Jarosław Paluszewski |