Artykuł archiwalny
Tryb działania Powiatowego Urzędu Pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Żurominie, jest jednostką organizacyjną wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej.
Zwierzchnictwo nad działalnością Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie sprawuje Starosta Powiatu Żuromińskiego.
Wojewoda sprawuje nadzór w zakresie polityki rynku pracy nad działalnością samorządu powiatu realizującego zadania przy pomocy powiatowego urzędu pracy w zakresie:
§ wdrażania i stosowania standardów usług rynku pracy;
§ spełniania wymogów kwalifikacyjnych określonych dla pracowników urzędów pracy;
§ kontroli realizacji zadań, wynikających z przestrzegania przepisów ustawy, wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego.
Powiatowy Urząd Pracy w Żurominie realizuje zadania samorządu powiatowego w zakresie polityki rynku pracy na obszarze powiatu żuromińskiego w którego skład wchodzą:
§ gmina i miasto Żuromin;
§ miasto i gmina Bieżuń;
§ gmina Kuczbork;
§ gmina Lubowidz;
§ gmina Lutocin;
§ gmina Siemiątkowo.
Na czele urzędu stoi dyrektor, którego powołuje i odwołuje starosta, który jest jego zwierzchnikiem.
Działąlnością Powiatowego Urzędu Pracy kieruje - zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa - Dyrektor na podstawie udzielonego przez Starostę pełnomocnictwa i ponosi za nią pełną odpowiedzialność przed Starostą Żuromińskim. Starosta może, w formie pisemnej, upoważnić dyrektora powiatowego urzędu pracy lub na jego wniosek innych pracowników tego urzędu do załatwiania w imieniu starosty spraw, w tym do wydawania decyzji, postanowień oraz zaświadczeń w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym.
Zarząd Powiatu Żuromińskiego, w tym Starosta Powiatu Żuromińskiego upoważnił Joannę Hajdas – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie.
Starosta Powiatu Żuromińskiego upoważnił ponadto Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie do załatwiania w Jego imieniu spraw, w tym do wydawania decyzji, postanowień oraz zaświadczeń.
Dyrektor kieruje całokształtem prac urzędu, reprezentuje go na zewnątrz i działa na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Starostę.
Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników urzędu i pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.
Dyrektor kieruje działalnością Urzędu bezpośrednio oraz przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych.
Podczas nieobecności Dyrektora Urzędu, w szczególności gdy Dyrektor przebywa na urlopie lub gdy nie może pełnić obowiązków służbowych, zastępstwo sprawuje upoważniony pracownik. Zakres zastępstwa obejmuje wszystkie zadania i kompetencje dyrektora urzędu za wyjątkiem:
§ planowania i zaciągania zobowiązań ze środków budżetu urzędu;
§ wnioskowania o zmianę przepisów regulujących działalność urzędu;
§ wydawania zarządzeń i upoważnień;
§ określania zakresów czynności dla kierowników komórek organizacyjnych jemu nie podlegających.
Komórkami organizacyjnymi urzędu kierują kierownicy działu.
INFORMACJE O ARTYKULE
Autor: | |
---|---|
Zredagował(a): | Jarosław Paluszewski |
Data powstania: | 28.03.2014 12:11 |
Data ostatniej modyfikacji: | 06.10.2014 11:29 |
Liczba wyświetleń: | 1167 |
ARTYKUŁY ARCHIWALNE
Lp. | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|
1 | 31.03.2014 07:54 | Jarosław Paluszewski |
2 | 31.03.2014 07:53 | Jarosław Paluszewski |
3 | 28.03.2014 12:23 | Jarosław Paluszewski |
4 | 28.03.2014 12:15 | Jarosław Paluszewski |
5 | 28.03.2014 12:11 | Jarosław Paluszewski |